Bize ulaşın

Gaming

Assassin’s Creed Shadows’un samuray ve şinobi dövüşü, silahları ve düşman çeşitliliği ayrıntılı

Avatar

Yayınlanmış:

:

Geçen ay Ubisoft bunun nasıl yapılacağına dair derinlemesine bir inceleme yaptı. Assassin’s Creed Gölgeleri seride yerleşik olan gizlilik unsurlarını sarsmayı amaçlıyor. Bugün stüdyo bunun yerine işin dövüş yönüne odaklandı ve iki kahramanın sunduğu stil farklılıklarına ve benzerliklere, düşman türlerine, farklı silahlara, ve daha fazlası.

Hem Naoe hem de Yasuke’nin, duruş saldırılarının yanı sıra, oldukça açıklayıcı olan hafif ve ağır saldırıları var. Sonuncusu, oyuncuların kendilerini açık bırakmaları karşılığında çok daha fazla hasar verecek şekilde hafif veya ağır saldırıları esasen şarj etmek için girişi basılı tutmalarını gerektirir. Savunma tarafında ikili saldırılardan kaçabilir, savuşturabilir ve engelleyebilir.

Elbette, saldırı kombinasyonları, ekstra hasar veren veya birden fazla düşmanı deviren özel saldırılar ve silah tabanlı saldırı yetenekleri gibi özel saldırı becerilerinin kilidi her iki karakter tarafından da açılabilir. Oyun direktörü Charles, “Aktif yetenekler, kazanılması açık ara en güçlü becerilerdir” diyor. “Harika görünüyorlar, sert vuruyorlar ve hepsi de açığı kapatma, zırh kırma, hatta sağlık yenileme gibi ek fırsatlar sunuyor.”

Ancak konu dövüş stratejilerine gelince iki kahraman birbirinden ayrılıyor. Naoe’nin şinobi eğitimi, tek tek veya küçük düşman gruplarını, kafa kafaya dövüşlerde bile etkili bir şekilde alt etmesine olanak tanır, ancak uzun kavgalarda acı çeker. Ancak Yasuke’nin Samuray geçmişi, düşmanlarla pek sorun yaşamadan mücadele etmesini, hatta uzun süreli kombolarda bonus kazanmasını sağlıyor.

Charles şunu ekliyor: “Yasuke’nin elinde birkaç benzersiz samuray numarası var.” “Bunlardan biri, katanası hâlâ kınındayken bir açılış saldırısı başlatacağı Kılıflı Duruş Saldırısıdır. Oldukça ikonik görünmesinin yanı sıra, çoğu düşman, doğru zamanlandığında bunun geldiğini görmeyecektir.”

Silahlara gelince, Naoe, Assassin’s Hidden Blade olan Katana’nın yanı sıra top ve zincir silahı olan Kusarigama’yı da kullanabiliyor. Bu arada Yasuke, Uzun Katana’nın yanı sıra Naginata ve Kanabo ağır silahlarına da sahiptir. Ayrıca güçlü uzun menzilli saldırılar için Yumi Yayı veya Teppo Tüfeği kullanabilir.

Stüdyo ayrıca hikaye boyunca ikilimizin ne tür düşmanlarla karşılaşacağını da detaylandırdı. Bu, hafif eğitimli genel serserilerden ve askere alınanlardan, oyuncuları şaşırtmak için benzersiz dövüş stilleri kullanabilen farklı seviyelerdeki Samuraylara (Daisho veya Muhafızlar) kadar değişebilir. Önceki gibi Assassin’s Creed Oyunlarda, düşman silahları, telaşlı veya durdurulamayan saldırılar kullanıldığında farklı parıltılara sahip olur ve oyuncuların beceri seviyelerine veya kilidi açılmış yeteneklere bağlı olarak blok yapmalarına veya kaçmalarına olanak tanır.

Düşman dövüş stilleri aynı zamanda etraflarında destek olup olmamasına da bağlı olacaktır. Oyun direktörü, “Genel olarak, bir kavgaya ne kadar çok düşman dahil olursa, sayılarının sizi bunaltmaya yeteceğinden emin olarak her biri o kadar az savunma eylemi gerçekleştirir” diyor. “Fakat çok yetenekli bir savaşçıya karşı bire bir düelloda savunma eylemleri çok sayıda ve neredeyse sabit olacak, bu da sizi saldırılarınızı çeşitlendirmeye ve yol boyunca öğrendiğiniz her hareketi kullanmaya itecek.”

Ubisoft’un Assassin’s Creed Gölgeleri 14 Şubat 2025’te PC, Xbox Series X|S ve PlayStation 5’te çıkıyor.

Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Bir yorum yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir