Gecikmenin ardından Ubisoft’un bir sonraki hamlesi Assassin’s Creed oyun, Gölgeleroyun kitlelerinin eline geçmesine hâlâ birkaç ay kaldı. Hayranları oyuna hazırlamak için stüdyo, haftalar geçtikçe oynanışla ilgili ayrıntıları paylaşmayı planlıyor. Bu gruptan ilki geldi ve öncelikle Shinobi kahramanı Naoe’ye odaklanan oyunun gizlilik unsurlarına odaklanıyor.
Oyunun yeni “gizlilik felsefesinin” bir parçası olarak Ubisoft, serinin temel kartal arkadaşının kullanımını tamamen bırakıyor. Bunun yerine hem Naoe hem de Yasuke artık çevreleriyle ilgili önemli ayrıntıları hızlı bir şekilde toplamak için “Gözlem” yeteneğine sahip olacak.
Naoe, bunun “Kartal Görüşü” adını geri alan yükseltilmiş bir versiyonuna sahip olacak, ancak önceki oyunlarda olduğu gibi yukarıdan bakmak yerine, düşmanlar için duvarların arkasını görebilir ve onları daha sonraki fırsatlar için işaretleyebilir.
Daha önce duyurulduğu ve oyunun adından da anlaşılacağı gibi, seride ilk kez gölgeler gizlilik konusunda büyük bir rol oynuyor. Oyun yönetmen yardımcısı Simon, “Naoe, gün ışığında son derece yetenekli bir şinobi” diyor, “ancak karanlığın örtüsü ona düşmanlarına karşı dikkate değer bir avantaj sağlıyor – özellikle de yüksek zorluk ayarlarında.”
Oyuncuların ayrıca büyük bir hedef olmaktan kaçınmak ve gizlenirken ayak seslerini azaltmak için çömelmeleri ve daha yavaş hareket etmeleri gerekecek. Bir diğer ilk ise, hem Naoe’nin hem de Yasuke’nin de yapabildiği yüzükoyun pozisyondur.
Simon, “Naoe bugüne kadarki en küçük Suikastçımız” diye ekliyor. “Ve bunu kendi avantajına kullanıyor: duvardaki küçük çatlaklardan geçebiliyor ve düşmanlarını alt etmek için küçük depolama alanları ve kutuların içine saklanabiliyor.”
Serinin önceki RPG girişinin aksine, çifte suikast gerçekleştirebiliyor, düşmanları yakalayıp onları dağıtmadan önce hareket ettirebiliyor (öldürücü olsun ya da olmasın) ve duman bombaları, dikkat dağıtmak için atılabilir çanlar, kunai gibi çok çeşitli suikastçı aletlerini kullanabiliyor. ve shuriken.
Ubisoft, yeni bir düşman türü de ekleyerek düşman yerleşkelerinde gizliliği daha ilginç hale getiriyor ancak bunlar oyuncuya doğrudan bir tehdit oluşturmuyor. Sunucular savaşamaz ancak tespit edildiğinde alarm verir ve koruma çağırır. Oyuncu giderek daha fazla dikkat dağıtma taktiği kullandıkça gardiyanlar da daha fazla şüphelenecek, sonunda onları işe yaramaz hale getirecek ve aynı zamanda sizin varlığınıza karşı daha istekli hale gelecektir.
Gölgeler Bir RPG girişi olduğundan suikast başarısı, oyuncunun seviyesine ve kilidi açılmış avantajlara bağlı olabilir; bu, daha yüksek seviyeli düşmanların, gizlice bile olsa gizli bıçak saldırılarından kaçınabileceği anlamına gelir. Ancak stüdyo, ayarlara suikastlar için bu seviye fonksiyonunu devre dışı bırakacak bir seçenek ekledi.
Naoe gizlilik için tasarlanmış bir suikastçı olsa da Yasuke hâlâ gizli öldürmeler gerçekleştirebiliyor, ancak yalnızca yayını kullanarak belli bir mesafeden. Ayrıca düşmanları arkadan da alt edebilir, ancak gizli bir bıçak yerine birincil silahını kullanacak ve potansiyel olarak konumunu açığa çıkaracaktır. Diğerleri için. Yasuke’den bahsetmişken, Ubisoft’un bir sonraki derin incelemesi Assassin’s Creed Gölgeleri Oyunun dövüşüne odaklanacağız.
Assassin’s Creed Gölgeleri 14 Şubat 2025’te PC, Xbox Series X|S ve PlayStation 5’te çıkıyor.