Gecikmeden bu yana Assassin’s Creed GölgeleriUbisoft, uzun süredir devam eden seride yakında çıkacak aksiyon gizliliği girişinin çeşitli özelliklerine ilişkin ayrıntılı blog yazılarını yavaş yavaş yayınlıyor. Gizlilik felsefesi ile samuray ve şinobi savaş unsurları hakkında derinlemesine incelemelerin ardından geliştirici, bugün yenilenen oyuna bir göz attı. parkur sistemi kullanılmakta Gölgeler.
Basit Parkour Yukarı düğmesi geri dönüyor Assassin’s Creed Gölgelerioyuncuların bir yapıya olabildiğince hızlı tırmanmak için “gaz pedalına” basmasına izin veriyor. Beklendiği gibi, oyunun şinobi kahramanı Naoe, Yasuke’den çok daha çeviktir ve onun samuray kahramanından daha uzağa zıplamasına ve daha yükseğe tırmanmasına izin verir.
Oyun Direktörü Yardımcısı Simon, “Aşağı parkur yapmanın iki ana yolu var” diyor ve tam tersi eylemi anlatıyor “Klasik yol, yön girişi olmadan bir çıkıntının yanındaki atlat / parkur aşağı düğmesine basmaktır: karakteriniz aşağı inecek ve o çıkıntıyı içeride tutacaktır” Tırmanma pozisyonu. İkinci ve daha gösterişli yol, çeşitli akrobatik geçişleri başlatan bu çıkıntının üzerinden yönlü bir kaçış yapmaktır.
Sprint, daha hızlı hareket etmenin ötesinde, her iki kahraman için de yararlı bir kaçış veya yakalama mekaniğidir. Ancak zırhlı Yasuke’nin bu alanda bir kez daha dezavantajı var.
Naoe, daha hızlı olmasının yanı sıra, tek bir dalış-roll hareketiyle nesnelerin üzerinden atlamasını ve temizlemesini sağlayan yeni Spring Dodge yeteneğine de sahip. Bunu yaparken, gelen mermilerden de kaçacak ve bol miktarda aksiyon filmi benzeri kaçamaklar sunacak.
Bu arada, Yasuke’nin sürati çok daha yıkıcıdır ve otomatik olarak hücuma geçmesine ve Naoe’yi engelleyebilecek yıkılabilir nesnelere darbe indirmesine olanak tanır.
Naoe’nin hareketi, artık fizik tabanlı bir sistem olan kancayı kullanması sayesinde de güçleniyor. “Herhangi uygun bir shinobi oyununun kancaya ihtiyacı vardır.” diyor Simon. “Yakalama kancamızın fiziğinin, onu Naoe’nin genel parkur akışının doğal bir parçası haline getirmesini ve onun zarif ve kolay bir şekilde tırmanmasına ve sallanmasına olanak tanımasını sağlamak için çok çalıştık.”
Kıskaç, Naoe’nin hızla yüksek çıkıntılara çıkmasına, kıskaç noktalarından çapraz boşluklara sallanmasına ve hatta onu kullanarak duvarda koşmasına olanak tanır.
Ubisoft bu sefer bazı gelişmiş parkur hareketleri de yapıyor, ancak yalnızca Naoe için. Bu, yüzüstü pozisyondayken yönsel kaçışları, duvardan koşarak atlamaları ve hatta takla atarak çıkıntılardan atlamanın gizli ve şık bir yolunu içerir.
Geliştirici şunu ekledi: çoğu zaman Assassin’s Creed GölgeleriArazi ve binalar tırmanılabilir olacak, tutacakları olmayan yüzeylere her iki karakter de erişemeyecek, bu da bazı oyun unsurlarını dengede tutacak.
Simon, “Bu bizim için oldukça büyük bir olay” diyor. “Bu, ilginç parkur otoyolları oluşturma konusunda daha düşünceli olmamız gerektiği anlamına geliyor ve bize Naoe’nin nereye gidebileceği ve Yasuke’nin nereye gidemeyeceği konusunda daha fazla kontrol sağlayarak iki oyun tarzımızı daha da zıt hale getiriyor.”
Assassin’s Creed Gölgeleri 14 Şubat 2025’te PC, Xbox Series X|S ve PlayStation 5’te çıkıyor.