Nvidia’nın etkileyici bir CES 2025 duyuruları listesi vardı. Daha az VRAM kullanımı için RTX Neural Shader gibi yeni teknolojilere sahip yeni nesil RTX 50 Serisi grafik kartlarının yanı sıra, çok daha az güç tüketen ve daha fazlasına sahip oyun dizüstü bilgisayarları. Yazılım tarafında Nvidia, sürüm 4’e yükseltilen Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) teknolojisi için de önemli bir duyuru yaptı.
DLSS’nin bu sürümünün en büyük yeni özelliği Çoklu Çerçeve Oluşturmadır. DLSS 3’ün Çerçeve Üretimi için bir yükseltme olarak gelen bu yeni uygulama, standart bir “kaba kuvvet oluşturma” çerçevesinden gelen verileri kullanarak üç adede kadar çerçeve oluşturabilir. Nvidia, bunun PC oyunlarının kare hızlarını %800’e kadar artırabileceğini söylüyor.
DLSS 4’ün Çoklu Kare Üretimini çalışırken inceleyin Siberpunk 2077 Aşağıdaki karşılaştırma videosu, ancak görüntülerde çok fazla hareket görünmüyor.
Nvidia ayrıca bu dördüncü nesil uygulamayı “2020’de DLSS 2.0’ın piyasaya sürülmesinden bu yana yapay zeka modellerinde yapılan en büyük yükseltme” olarak nitelendiriyor. DLSS Ray Reconstruction, DLSS Süper Çözünürlük ve DLAA’nın artık ChatGPT ve Gemini gibi AI modellerinin kullandığına benzer transformatör modelleri tarafından desteklendiği belirtiliyor. Şirkete göre bu, hareket halindeyken bu teknolojiler için daha iyi görüntü kalitesi, daha az gölgelenme ve daha iyi ayrıntılara olanak tanıyacak.
Beklendiği gibi, yeni GeForce RTX 50 Serisi, DLSS 4 özelliklerinin tam paketini alacak ve DLSS Çoklu Kare Üretimi bu seriye özel bir teknoloji olacak. Ancak önceki DLSS öğelerinde yapılan geliştirmeler yine de diğer Nvidia müşterilerine ulaşacak. Tam bir özet için aşağıdaki resme bakın:
DLSS 4 bu yılın sonlarında piyasaya sürüldüğünde, 75 oyun ve uygulama günden itibaren destek alacağız. Bu şunları içerir: Indiana Jones ve Great Circle, Hogwarts Legacy, Cyberpunk 2077, STALKER 2: Heart of Chornobyl, Star Wars Outlaws, Marvel Rivals, Microsoft Flight Simulator 2024ve çok daha fazlası.
DLSS 4 tarafından desteklenmeyen oyunlar için, RTX 50 Serisi kullanıcıları, normal Kare Oluşturmayı Çoklu Kare Oluşturmaya yükseltmek için Nvidia Uygulamasındaki yeni bir DLSS Geçersiz Kılma işlevini de kullanabilecekler.